Wskazówki do wypełniania formularza rezultatu twórczego

Ułatwiamy przygotowanie się do wypełnienia Formularza Rezultatu Twórczego. Poniżej przedstawiona jest lista pól do wypełnienia i pytań na, które należy udzielić odpowiedzi. W większości przypadków dodaliśmy nasze komentarze.


Pola i pytania z Formularza Rezultatu Twórczego


Tytuł Rezultatu Twórczego

Tytuł Rezultatu Twórczego powinien oddawać istotę powstałego przedmiotu własności intelektualnej. Przesłany tytuł ma charakter roboczy i może ulec zmianie.

Problem rozwiązywany przez Rezultat Twórczy

Wskaż problem, zagadnienie, potrzebę, która rozwiązuje Rezultat Twórczy. Co Rezultat Twórczy może zmienić w świecie? Opisz problem możliwie wyczerpująco, wskazując jego przyczyny i skutki.

Rozwiązanie

Opisz istotę Rezultatu Twórczego. Ważne jest, by nie kopiować treści z artykułu naukowego, tylko napisać to możliwie przystępnym językiem. Pamiętaj, że niniejszy opis będzie wykorzystywany na wstępnym etapie prac przez osoby, które nie są takimi specjalistami w dziedzinie wynalazku, jak Ty.

Odpowiednie rysunki i grafiki będzie można przekazać nam na późniejszych etapach drogą mailową.

Dziedzina nauki dla rozwiązania

Wybierz z rozwijanej listy Dziedzinę nauki, w której mieści się Rezultat Twórczy. Nie wybieraj Dziedziny nauki tylko i wyłącznie ze względu na swoją Dyscyplinę, ale właśnie ze względu na wytworzone przez Ciebie rozwiązanie.

Zalety

Krótko i treściwie opisz zalety Rezultatu Twórczego. Przede wszystkim zwróć uwagę na jego przewagi nad podobnymi technologiami. Opisz zalety możliwie wyczerpująco. Bardzo pomocne jest wskazywanie wartości liczbowych, tak byśmy mogli porównywać technologie z konkurencją. Np. Wynalazek cechuje się o 10% niższą ceną od rozwiązania X, a przy tym ma 25% wyższą skuteczność.

Wady

Wskaż, w jakich obszarach Rezultat Twórczy wypada gorzej od podobnych technologii. Niekoniecznie musi to przekreślać sukces Rezultatu Twórczego, ale pozwala właściwie ocenić potencjał biznesowy. Praktycznie nie ma technologii bez wad.

Wadą rozwiązania mogą być również czynniki limitujące rozwój i wdrożenie danego rozwiązania (np. bariery finansowe, bariery techniczne, bariery związane z niedostatkiem zespołu badawczego, bariery prawne, klimatyczne itp.).

Zastosowania

Rezultat twórczy ma komercyjny sens w pewnych konkretnych zastosowaniach. Wskaż tylko te, w których wydaje się wprowadzać najwięcej wartości. Im dokładniej uda Ci się określić te zastosowania, tym łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnych odbiorców.


Udział Uniwersytetu Warszawskiego

Wskaż łączny udział UW w uzyskaniu Rezultatu Twórczego. Udział wskaż w procentach od 1 do 100. Nie wpisuj symbolu "%". Wpisuj liczby całkowite (np. dla udziału UW w wysokości 60% wpisz "60")

Czy chcesz dodać kolejnego współuprawnionego?

Czy pracownicy jeszcze jakiejś instytucji są współtwórcami Rezultatu Twórczego?

Twórca 1 - Imię i nazwisko

Twórca 1 - Numer telefonu

Twórca 1 - Adres mailowy

Twórca 1 - Adres zamieszkania

Twórca 1 - Jednostka administracyjna

Twórca 1 - Status

Wskaż, w jaki sposób Twórca związany jest z Uniwersytetem Warszawskim (pracownik, doktorant, student, emeryt).

  • Umowa o pracę
  • Umowa cywilnoprawna
  • Doktorant
  • Student
  • Pracownik emerytowany

Twórca 1 - Udział w Rezultacie Twórczym

Zwróć uwagę, że wcześniej zadeklarowałeś udział UW w uzyskaniu Rezultatu Twórczego. Teraz prosimy Cię o wskazanie udziału Twórcy z UW w ramach udziału całego UW. Oznacza to, że jeśli wcześniej określiłeś udział całego UW na przykład jako 60%, a po stronie UW jest dwóch tak samo zaangażowanych Twórców, należy każdemu z nich przypisać np. po 50% udziałów, a nie sumować do "60" i każdemu przypisać po 30%. Wskazując udział Twórcy z UW zakładamy, że wskazujesz jego udział w części UW, a nie całego Rezultatu Twórczego.

Suma udziałów wszystkich Twórców z UW musi równać się 100%. Wskaż udział w procentach, od 1 do 100%, np. dla 60% wpisz "60".


Czy UW ma być liderem zgłoszenia?

Czy Uniwersytet Warszawski ma być odpowiedzialny za ochronę własności intelektualnej i czy ma być głównym odpowiedzialnym za komercjalizację?

Obowiązki lidera zgłoszenia:

  • Przygotowanie, składanie i obsługa zgłoszenia patentowego
  • Obsługa utrzymania ochrony patentowej
  • Analiza technologii i rynku dla Rezultatu Twórczego
  • Strategia komercjalizacji i jej wdrażanie

W zależności od ustaleń między współuprawnionymi można zmienić zakres obowiązków lidera.

Źródła finansowania prac, które doprowadziły do powstania Rezultatu Twórczego.

Niektóre umowy finansowania określają warunki ochrony własności intelektualnej i komercjalizacji. Znajomość warunków zawartych w tych umowach jest podstawą do dalszych prac nad ochroną i komercjalizacją Rezultatu Twórczego. (Finansowano ze środków UW, Finansowano ze środków zewnętrznych, ze środków UW i środków zewnętrznych).

Czy istnieje termin limitujący datę dokonania zgłoszenia do Urzędu Patentowego RP?

Może być nim np. znana data publikacji artykułu, który zdradza istotę rezultatu twórczego (Tak, istnieje termin limitujący, Nie, nie istnieje termin limitujący).

Publikacje

Gdzie dotychczas opublikowano coś wytworzonego przez twórców, co nie było znane innym osobom? Gdzie opublikowano całość lub choćby część Rezultatu Twórczego? Zwróć uwagę, że to oświadczenie jest wiążące.

To niezwykle ważne zagadnienie, gdyż ochronę patentową przyznaje się na podstawie tak zwanego stanu techniki. Opublikowanie choćby części Rezultatu Twórczego wprowadza tę część do stanu techniki, tym samym prawdopodobnie ograniczając szanse na uzyskanie odpowiednio szerokiej ochrony patentowej. W przypadku know-how opublikowanie Rezultatu Twórczego może przekreślić komercjalizację (Nic dotychczas nie publikowano, Opublikowano artykuł, pracę naukową, Opublikowano w inny sposób).


Plany rozwojowe

Czy twórcy mają plany na dalszy rozwój wynalazku? Plany rozwojowe pozwalają nam ocenić kierunek prac i szanse na dopracowanie technologii. Im bardziej rozwinięta jest technologia, tym chętniej ktoś jest gotów za nią zapłacić i tym większy zysk dla twórców (Mamy plan na rozwój wynalazku, Nie mamy planu na rozwój wynalazku).

Jak zamierzasz rozwinąć rezultat twórczy?

Jakich prac, testów i badań wymaga Rezultat Twórczy, by być atrakcyjnym dla rynku? Co mogą zrobić twórcy, by podwyższyć jego gotowość technologiczną? Zazwyczaj im wyższa gotowość technologiczna, tym wyższe zainteresowanie rynku i wyższy zysk dla twórców. Najczęściej na każdym rynku są pewne wymagania, które należy spełnić, by Rezultat Twórczy mógł być atrakcyjny dla rynku (np. na rynku farmaceutycznym, w przypadku terapeutyków, jest to osiągnięcie statusu "potwierdzonego HIT").

Ile czasu mają trwać prace rozwojowe?

Podaj czas w pełnych miesiącach (np.: "12" jeśli mowa o roku).

Jaki jest łączny koszt badań, prac rozwojowych?

Wpisz pełną kwotę w PLN. Nie używaj spacji, przecinków i kropek (np.: "1000000" w przypadku 1 miliona zł, ale nie: 1 000 000; 1000000,00; 1000000zł; 1000000PLN itd.).

Plan komercjalizacji

Czy twórcy mają już plan na komercjalizację Rezultatu Twórczego? (Twórcy mają przemyślany plan komercjalizacji, którym chcą się podzielić, Twórcy nie mają planu komercjalizacji).

Plan komercjalizacji w skrócie

Opisz działania, które zamierzacie podjąć, by skomercjalizować Rezultat Twórczy.

Baza kontaktów do firm

Czy twórcy dysponują kontaktami do podmiotów zainteresowanych nabyciem/wylicencjonowaniem Rezultatu Twórczego? (Twórcy dysponują bazą kontaktów, Twórcy nie dysponują bazą kontaktów).

Lista firm

Wypisz firmy, do których macie dostęp poprzez swoją bazę kontaktów

Biznesowa siła zespołu

Oceń, w jakim stopniu dobrze z poniższymi kompetencjami biznesowymi radzi sobie zespół. Pomoże nam to oszacować, jak bardzo zasadne jest, by komercjalizować Rezultat Twórczy poprzez tak zwaną spółkę spin-off (spółka z udziałami UWRC sp. z o.o. - spółki celowej UW). Więcej o spółkach spin-off znajdziesz na https://uott.uw.edu.pl/dla-naukowca/zakladanie-spolki-spin-off.

  • Zarządzanie firmą.
  • Pozyskiwanie finansowania.
  • Marketing i promocja.
  • Kwestie prawne.
  • Planowanie strategiczne.

Zgłoś Rezultat Twórczy — swój lub zespołu

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadzasz się na to? :)

Zapisano