Aktualności

UW najsilniejszą marką wśród polskich uczelni

25.11.2024 CTTW UW

Według rankingu „Top Marka” przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Uniwersytet Warszawski to najsilniejszy w Polsce brand w sektorze uczelni. 

„Top Marka” to coroczne zestawienie oparte na dogłębnej analizie wycinków prasowych, doniesień medialnych i wzmianek z mediów społecznościowych. Tegoroczna, siedemnasta edycja objęła okres od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku, a do jej przygotowania przebadano łącznie około 31,5 mln materiałów, w tym 1,4 mln tekstów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych i 18,2 mln postów w mediach społecznościowych, z wyłączeniem publikacji reklamowych i promocyjnych. W analizowanym okresie informacje o UW pojawiły się w ponad 163 tys. publikacji, w tym ok. 88% w internecie. Polskie uczelnie klasyfikowane są w rankingu „Top Marka” od 2020 r. Od tego czasu UW niezmiennie pozostaje liderem w swoim sektorze.

Badanie uwzględnia 50 branż (uczelnie to jeden z sektorów), w których klasyfikuje się po 10 najsilniejszych brandów – łącznie 500 podmiotów. Co ciekawe, w tym ogólnym zestawieniu UW zajął wysokie, 15-te miejsce. 

Nasza cegiełka

CTTW ma również swój skromny udział w tych wynikach. W sytuacji gdy dana technologia, patent lub wyniki prac badawczych zrealizowanych na UW objęte są planem komercjalizacji, dbamy o popularyzację nauki. Przygotowujemy informacje dla mediów, starając się o zaprezentowanie poszczególnych tematów ogółowi społeczeństwa i wybranym grupom docelowym. W rezultacie naukowcy z UW niekiedy opowiadają o swoich odkryciach na antenie radia, na łamach ogólnopolskich gazet czy w branżowych serwisach. 

Dla wybranych technologii przygotowujemy też krótkie filmy, których celem jest wsparcie procesów transferu na etapie prezentowania rozwiązań potencjalnym inwestorom. Również opracowujemy serwisy internetowe dla poszczególnych wynalazków, a także realizujemy kampanie Google Adwords poszukując potencjalnych nabywców poza granicami Polski. 


Wybrane publikacje powstałe dzięki działaniom Sekcji Marketingu i Promocji CTTW:

Wybrane filmy zrealizowane dla naukowców UW przez Sekcję Marketingu i Promocji CTTW:

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadzasz się na to? :)

Zapisano