Po 25 latach działalności UOTT podjęliśmy decyzję o dostosowaniu naszej nazwy do ewolucyjnych zmian, jakie następują w naszej jednostce od ponad roku. Co się zmienia?
Jesteśmy coraz bardziej zorientowani na projekty oraz współpracę z jednostkami naszej uczelni i naukowcami. Dlatego też znacznemu wzmocnieniu uległa Sekcja Projektów CTTW. W ostatnich latach projektami zajmowała się tylko Małgorzata Jakubiak, która kierowała przez ten czas kolejnymi projektami z programu Inkubator Innowacyjności. Do Sekcji Projektów dołączyli Adam Kurman (kierownik sekcji) i Jolanta Woźniak, którzy mają duże doświadczenie zdobyte w tym zakresie podczas pracy w Centrum Projektów i Ekspertyz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
W większym stopniu niż w poprzednich latach otwieramy się na edukację i spotkania w jednostkach uniwersyteckich, podczas których promujemy wśród naukowców, doktorantów i studentów naszej uczelni ochronę własności intelektualnej oraz przedstawiamy zalety i możliwości wyboru rozwoju ścieżki kariery naukowej poprzez komercjalizację wypracowanych wcześniej rezultatów twórczych.
Całkowicie zmieniliśmy zgłaszanie Rezultatów Twórczych do naszej jednostki. Od kilku miesięcy pracownicy naszej uczelni korzystają z internetowej wersji Formularza zgłoszenia Rezultatu Twórczego.
Coraz ściślej współpracujemy z Biurem Obsługi Badań, Biurem Międzynarodowych Programów Badawczych oraz Biurem ds. Wspomagania Rozwoju UW, które obsługują również projekty, w których powstają rezultaty twórcze podlegające ochronie własności intelektualnej, dzięki czemu będą mogły być komercjalizowane za pośrednictwem CTTW.
To tylko cześć zmian, które są rozszerzeniem dotychczasowej działalności naszej jednostki działającej wcześniej pod nazwą UOTT.
Zmiana nazwy jednostki na CTTW zbiega się w czasie z badaniem, jakie chcemy przeprowadzić wśród pracowników UW. Odbędzie się ono w dniach 4-8 grudnia 2023 r.
Badania zostaną przeprowadzone na grupie osób, które pozytywnie odpowiedzą na zaproszenie do udziału w ankiecie internetowej skierowanej do grupy docelowej drogą mailową. Grupę docelową stanowią pracownicy będący nauczycielami akademickimi zatrudnieni na UW.
Celem badania jest ewaluacja wiedzy, potrzeb, oczekiwań oraz nastawienia grupy docelowej względem CTTW (d. UOTT).
Ankietowani udzielą odpowiedzi na pytania:
Badanie zostanie zrealizowane za pomocą sondażu diagnostycznego, techniką badania ankietowego CAWI (Computer Assisted Web Interwiew). Kwestionariusz ankiety składa się z 2 części. Pierwszej - „Pytania wspólne” oraz drugiej, uzależnionej od odpowiedzi na pytanie filtrujące.
Kwestionariusz przekazywany będzie do respondentów za pośrednictwem korespondencji e-mail. Ankietę należy wypełnić samodzielnie i anonimowo, zaś system komputerowy odpowiedzialny za obsługę zapisze je „w chmurze” do późniejszej analizy. Wypełnienie ankiety nie potrwa dłużej niż 5 minut, a respondenci na wyraźną prośbę będą mogli otrzymać zanonimizowane wyniki zbiorcze.
Wyniki zostaną opracowane w formie tabel i wykresów, zaś odpowiedzi na pytania otwarte zostaną odpowiednio zakodowane według specjalnie przygotowanego klucza kategoryzacyjnego. Wyniki zostaną opatrzone komentarzem oraz – tam, gdzie to konieczne – rekomendacjami.
Dziękujemy za konsultacje naszego projektu badań ankietowych dr. hab. Annie Jupowicz-Ginalskiej prof. UW z Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału w badaniu. Zależy nam na Państwa opiniach. Są to dla nas istotne informacje zwrotne, bardzo pomocne na drodze doskonalenia naszej codziennej działalności.
Przewodnicząca Rady CTTW prof. dr hab. Beata Glinka oraz Dyrektor CTTW dr hab. inż. Przemysław Dubel.
Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadzasz się na to? :)